Kökleşik olarak demografik bilgilere bakılırsa strüktürlmaktadır fakat genel ağ içinde müşterilerinizi tam olarak saptamak midein Google Analitik platformunun site analizleri midein sunmuş olduğu hizmetten yararlanabilirsiniz. Bu platforma web sitenizi şart ederek alabileceğiniz bir Google Analitik Kodu ya da site izleme kimliğini sitenize izafe etmek ehliyetli olacaktır. Müşterilerinizin yaş, cinsiyet, meslek, gelir ve ilgi alanları kabilinden değemekkenleri tespit edebilirsiniz.
█▌ Belirlenen Müşterilerinizi Farklılaştırabilirsiniz
Müşterileri değişiklaştırma, onların emekletmeniz midein farklı değerlere malik olması ve farklı gereksinimlerinin bulunmasından kaynaklanan bir zorunluluktur. En kıymettar olan müşterilerden doğmak suretiyle, bir sıralamada mevcut olmak, çabaların en çok avantaj katkısızlayacağı kesime yöneltilmesine olanak katkısızlar. Sonunda müşterinin değerine ve ihtiyaçlarına odaklanacak işletme davranışını web sitenizde uydurmak güç olmayacaktır.
█▌Müşterilerle Etkileşime Girebilirsiniz
Web sitesinde tüketiciye gereksinimi olan ürün ve hizmetin katkısızlanması, kalite güvencesinin vitrin edilmesi ve ispat edilmesi ilk adımdır. Web sitelerinde satış sonrasındaki hizmet, üzerinde durulması gereken en önemli konudur. En yüksek etkinliği, yaraşıklı maliyette masnu zorunluluğu bir şirket midein kaçınılmazdır.
İnternet Sitesinin Tarihsel Süreci
Web site kavramının alıcı merkezli son yıllarda yaşadığı değiş gerçekten emniyetsiz boyutlara ulaştı. Tarihsel süreç olarak bakılmış olduğunda 1990’li senelerın “ne bulursam onu kızılırım” yaklaşımıyla geçtiğini görürüz. Arz ekonomisinin ön planda başüstüneğu bu dönemlerde web sitelerinde mevki vadi ürün ve hizmetlerin çeşitliliğindeki sınırlamalar, müstehlik tercihlerinin aptal plana atılmasına ortam hazırlıyordu. Peşi sıra 2000’li seneler geldi, web sitelerindeki ürün ve hizmet çeşitliliği artmaya başladı. Bu noktada müşterilerin genel eğilimi “neyi alabilirsem onu mezeım” biçiminde değemekti. 2010’larda web sitelerindeki modern anlamdaki vürutmelerle beraberinde çıktı “ne istersem onu kızılırım” dönemi başladı. Bu yeni döneme gelinmesinde birkaç taban bekçi makro rol oynadı:
▬ Ürün ve hizmetlerin çeşitliliği emniyetsiz halde arttı ve müşterilerin tercih olasılıkları çoğaldı.
▬ Bilgelik ve haberleşme teknolojilerini işleyen kullanan müşteriler, bilgiye, rakibe ve muadil ürünlere çok palas erişebilir bir hale geldi.
▬ Teknolojik strüktürlar, ürün ve hizmetlerin pazarlanmasından tevzi kanalına düzen iş vetirelerini değemektirdi. Müşterilere çok farklı kanallardan muvasala olabilir başüstüne.