Ümit Kalko Haberleri

Kişinin yasevimliığı maşer ortamında kıymeti olan , kabiliyet, gidişat ve başka davranış biçimlerini geliştirdiği proseslerin tüyönetmen.

Terbiye, önceden saptanmış esaslara gereğince insanların davranışlarında belli gelişmeler esenlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.

Terbiye; kişinin davranışlarındaki yaşantısı vasıtasıyla kasıtlı olarak ve isteyerek bileğhizmetme meydana getirme sürecidir.

Görüldüğü gibi eğitimin bir çok tanımı yapılabilmektedir. Ancak, hasetmüzde çoğunlukla yeğleme edilen tanım:

“Bireyin davranışında, kendi yaşantısı vasıtasıyla ve kasıtlı olarak matlup yönde( eğitimin lakinçlarına reva ) bileğhizmetme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.

Bu aşinalık gereğince;

· Terbiye bir prosestir.

· Terbiye sürecinde, kişinin davranışlarının matlup yönde bileğhizmettirilmesi lakinçlanmaktadır.

· Davranışlarındaki bileğhizmetme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.

· Terbiye sürecinde kişinin kendi yaşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ

Eğitimin üç taban öğesi vardır.

1. Fakatç

2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri

3. Değerlendirmeler

Terbiye lakinçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam fiyat ve kıymetlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı parçalanmamış kültürler sinein tıpkıdır. Fakatçların içeriği ve öğrenme sinein kullanılan öğretme şekilleri kültürden kültüre gereğince bileğhizmetebilir, ancak sürecin doğbeyı bileğhizmetmez.

Terbiye kapsamı ve tanımlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih süresince biriyi filozof ve terbiyeci, eğitimin ne evetğuna üzerine farklı farklı tanımlamalarda bulunmuşdolaşma. Günümüzde ise eğitimin ikrar edilen standart tanımı şudur: Terbiye, kişinin davranışlarında kendi yaşantıları vasıtasıyla kasıtlı olarak istendik davranış bileğhizmetikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanımlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu tanımlamanın ortamında eğitime üzerine bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi yaşantıları vasıtasıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğhizmetikliği” ve “süreç” gibi kelimeler eğitimin asıl taşlarıdır.

Terbiye, âdem evladı sinein dirim boyu devam fail bir prosestir ve davranışlarda başkalık meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise kişinin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik yani beklentilere ve hedeflere reva olabileceği gibi istenmedik yönde bile gelişebilir. Terbiye sürecinin hizmetletilmesi ise kasıtlı yani programlı ve programlı olabileceği gibi gelişigüzel bile olabilir. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal eğitim, gelişigüzel yapılan eğitime ise informal eğitim denir. Elan açıklayıcı bir örnek verirsek mektep, dershane, eğitim merkezleri gibi mekânlarda maruz eğitim formal; kişinin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı sıfır eğitim ise informal eğitidir. Doğrusu eğitim yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.

Terbiye Türleri
Terbiye türlerine gereğince sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim olgunlaşmak üzere iki tür ortaya çıkar. Formal eğitim okullarda ya da kurumlarda belli bir niyet ve program çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim süreci idari bir ekip ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal eğitim ise otomatik gelişen ölçüsüz ve programsız yapılan eğitimdir ki can bu eğitimi sosyal çevresinden gizil olarak edilir.

Terbiye Sistemi
Terbiye, bir düzen olarak ele kızılındığında ise eğitim sisteminin üç taban ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, prosesler ve çıktılardır. Kök; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, çatı, donanım, maliyet, personel gibi fiziksel unsurlardır. Müddetç; mektep ortamında gerçekleştirilen dersler, öğrenme yaşantıları ve öğüt aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde uzmanlık, yeterlilik, yetki, sınav mealları gibi matlup davranış bileğhizmetiklikleridir.

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.