SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki kavram. Fakat bu iki kavram mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online hileışbilgiş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-tecim siteleri muhtevain kritik olan bu iki kavram, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her iki kavram da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı olabilir, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu hatmızda devir devir birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını azıcık elan açgurur ve beraber inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması muhtevain yapılan çhileışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam gururı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk geriışı işlemlerinin hepsine denir. En popüler ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik değerini zaitrmaya yönelik bir çhileışma olan SEM, müşteri kitlesini yetiştirmek açısından da berenarı önemlidir. Antrparantez SEM çhileışmaları ile trafiğinizi enstantane arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çhileışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çhileışmalardır. SEM mukannen bir bütçe muhtevain maruz reklamları kapsarken SEO çhileışmaları mukannen anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde etmek muhtevain yapılan çhileışmalardır. Gelin, bu içinlaştırmayı azıcık elan açgurur.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çhileışmaları arasındaki nüans; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret içinlığında, SEO’nun ise muhtevaerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde konstrüksiyonlabilmesidir. Yani SEO muhtevain en özellikle içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi muhtevain yeni bir ödeme konstrüksiyonlmaz.
Bunun haricinde bir önemli nüans da hızdır. SEM çhileışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısa süre içinde zaitrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çhileışmaları ise uzun soluklu çhileışmalardır. SEO çhileışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri hamle hamle yapmalkaloriız.
Bu iki sayısal pazarlama kavramı arasındaki bir sair önemli nüans da doğallıktır. SEM çhileışmaları ücretli reklam çhileışmaları evetğu muhtevain doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çhileışmalarında bu boyut farklıdır. SEO çhileışmaları elan saf uygulamaları kapsar ve sitenize elan organik bir yoğunluk sıkıntısızışı sağlar.
Bu iki kavram, muhtevaerik bakımından da ayrımlılık gösterir. SEO çhileışmalarındaki muhtevaerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çhileışmalarında ise nişane elan ticari evetğu muhtevain muhtevaerikler SEO çhileışmalarındaki gibi olmayabilir.
Fakat bu demek değildir ki SEM muhtevaerikleri kalitesizdir. Sadece iki kavram arasındaki muhtevaerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Antrparantez belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden elan yerinde ya da elan üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine bakılırsa ikisinden de faydalanılabilir.
Alfabemızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Tüketici Davranışları: Sayısal Tahavvülün Yükselişi hatmıza geçebilirsiniz.