Logo nedir? Söz valörı olarak mahiyet kontralığı dilimizde amblem olan, bir fiilin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, valörını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak fiilletmenin veya organizasyonun direk olarak yaptığı fiili sembolize edebileceği kabil, markanın kendi valörı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çdüzenışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı muhtevaerik ve anlamlara ehil kabil.
Sorusu sorulduğunda sözcük valörının dışında, birkötü logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı yapacak olan insan veya kuruma neyin ve kesinlikle aktarıldığı berenarı önemlidir. öbür taraftan logo tasarım çdüzenışmasını yapacak insan veya kurumun sizi kesinlikle anladığı ve logo çdüzenışmanızı kesinlikle bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çdüzenışma sizin, fiilletmenizin ve bundan ahir çdüzenışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çdüzenışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğfiiltirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka muhtevain yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çdüzenışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype çabucak çok iş alanı ile faaliyette mevcut şirketler muhtevain henüz çok tercih edilebilir. Yegâne bir sektörde çalışkanlık gösteren fiilletmelerin alelumum logoları dalü temaşa paha. Lakin çabucak bir küme dal ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda açıklamak imkansızdır.
Logo ne fiile yarar?
İşletmeler muhtevain logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her kesinlikle markası olmayan bir işletme olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz bugün aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile alay malay gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, ya aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Kadim halini düşünmeye çdüzenışın. Markaların logoları olmadan filhakika marka olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple fiilletmenize kurumsal bir düşünce hazırlayarak yolunuza tendürüst adımlarla devam edebilmek adına “logo tasarım” çdüzenışması ile kafalayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabil bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) dışa vurum paha. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca bazen kişilerin bir dekorte tanınmasını sağlayıcı fiilaretlerdir. Tipik bir logo firmaların fark edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Dümdüz, zahmetsiz anlaşılır, yazıırlanması zahmetsiz, kabil evetğunca azca skorda renkten oluşdünyalıkıdır. Her çeşit baskı ve mukataa tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok bayağı ölçülerde detaylar kaybolmamalı, çok kocaman ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Ayrıksı şirket evet da ürünlere ilgili logolar ile karışıklığa vesile vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya kocaman pert verir.
Logo layihamcıyı bileğil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e nazaran logoyu üreten layihamcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili tesisun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin derunğine yönlü olmalıdır. Başkaca kurumun kendisini kesinlikle tanımladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yerıesna ister rengi ister şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü bugün birlikte dürüstılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgili ürün evet da şirket muhtevain logo tasarlanacağı bugün o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında vukuf sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı bugün simgenin taşıyacağı valör bakımında bu vukuf çok önemlidir.